بر اساس مقاله هفته نامه لوپوئن و به نقل از رایزن فرهنگی ایران در فرانسه، ژاک لوک مارتینز، مدیر موزه لوور گفت: شمار بازدیدکنندگان این موزه برای نخستین بار از زمان تاسیس آن تاکنون از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.
بر اساس آمار این نشریه شمار بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس در سال ۲۰۱۷ حدود ۱/۸ میلیون نفر بود. دومین موزه پربازدید این آمار، موزه ملی چین با ۸ میلیون بازدیدکننده، و سومین موزه، موزه متروپولیتن نیویورک با ۳/۷ میلیون مراجع است.
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تقریبا سه چهارم بازدیدکنندگان این موزه را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند، اما در بین ملیت‌های مختلفی که از این موزه دیدن کرده‌اند، فرانسوی‌ها با ۲۵ درصد کل بازدیدکنندگان (از جمله سالی ۵۶۵ هزار دانش آموز) در صدر است. پس از آن، آمریکایی‌‌ها با ۵/۱ میلیون نفر در جایگاه دوم و چینی‌ها در جایگاه سوم قرار دارند. لازم به ذکر است که کشور چین با داشتن ۱۲۹ میلیون گردشگر در جهان، نخستین کشور از نظر میزان گردشگر محسوب می‌شود. این گردشگران در سفر به اروپا غالبا به طبیعت و فرهنگ کشورهای مقصد علاقه‌مند هستند.
به گفته مدیر موزه لوور، این رونق پس از دو سال وقفه و کاهش ۳۰ درصدی بازدیدکنندگان رخ داده است. از جمله دلایل این رونق، اعمال برخی تغییرات مانند ایجاد بخش چمدان داری برای گردشگران، تغییرات بخش فروش بلیط، راه‌اندازی فروش بلیط اینترنتی و پذیرش گروه‌ها بوده است. این اقدامات هزینه‌های معادل ۶۰ میلیون یورو در برداشته که بخشی از آن از محل توافق صورت گرفته برای تاسیس موزه لوور ابوظبی در سال پیش تامین شده است.
این بررسی همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد بازدیدکنندگان این موزه زیر ۳۰ سال بوده‌اند و این موزه در نظر دارد تا درهای خود را یک شب در ماه به طور رایگان به روی عموم و گردشگران بگشاید.

Comments are closed.