تفلیس ( Tbilisi)
تفلیس شهر پایتخت و یکی از بهترین شهرها در گرجستان است. تفلیس در ساحل رودخانه مکتاری (که همچنین به نام کورا شناخته می شود) نهفته است و توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده است. این پایتخت گرجستان از قرن پنجم بوده و معماری متنوع آن تاریخ و تاریخ طولانی و پیچیده خود را نشان می دهد.
مکته (Mtskheta)
Mtskheta سرمایه دینی، قلب معنوی و بنابراین مهم ترین شهرستان گرجستان است. پیش از آنکه پادشاه گرگاسالی پایگاه خود را به تفلیس تغییر دهد، این شهر پیشاپیش بود. این شهر همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است که در آن ۴۰۰۰ سال پیش از شهرک های انسانی پیدا شده است. Mtskheta خانه سه مهم ترین کلیساهای گرجستان است: Svetitskhoveli ، Jvari و Samtavro صومعه. سنت نینو در این شهر زندگی کرد. او به عنوان روشنگر گرجستان شناخته شده است، یکی از مهم ترین مقدسین در این کشور است (بسیاری از دختران به نام او نامیده می شوند). او زنی است که در گرجستان مسیحی را تبلیغ کرد و به همین دلیل این دین به عنوان دین دولتی در سال ۳۳۰ به تصویب رسید.
واردزیا(Vardzia)
Vardzia یک غار غریب دیدنی در نزدیکی آسپیندزا در جنوب گرجستان است.
این صومعه زیرزمینی در قرن۱۲، تحت سلطنت پادشاه تامار، نخستین زن که در تاریخ گرجستان به عنوان پادشاه (نه ملکه) به ارمغان آورد، ساخته شد، این صومعه مخفی نگه داشته شد تا زمانی که زلزله شدید صومعه غار را در معرض نمایش و ویران کرد.
کوه کازبک ( Mount Kazbek )
کازبک نام کوهی است در شمال شرق گرجستان درست در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است ، این کوه را با نام `` اورست کوچک `` نیز می‌ شناسند و نکته حائز اهمیت اینجا این است که کوهنوردان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ آن را فتح کرده ‌اند ؛ کوه کازبک از جمله جاذبه های توریستی گرجستان می باشد که در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد ، به خصوص اگر که علاقه‌ مند به پیاده ‌روی هستید و از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برید
کلیسای ترینیتی گرگتی ( Gergeti Trinity Church )
این کلیسا ، کلیسایی متفات نسبت به تمام کلیساهایی است که شما عزیزان در طول عمر خود دیده ‌اید چرا که `` کلیسا ترینتی گرگتی `` در کوه کازبک و در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است ، این کلیسا در موقعیتی کاملا مجزا در بالای کوه قرار دارد و توسط طبیعتی وسیع و بسیار زیبا محاصره شده که باعث می ‌شود منظره ای فوق‌العاده چشم نواز داشته باشد و در ضمن کلیسای ترینیتی گرگتی در قرن چهاردهم ساخته شده است و هم اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی گرجستان محسوب می گردد.

Comments are closed.